تحصیل در آلمان - مهاجرت تحصیلی در رشته‌های علوم کاربردی

به علت کیفیت بالای آموزشی در دانشگاههای آلمان، دانشجویان خارجی به تحصیل در آلمان علاقه زیادی دارند. یکی از بزرگترین مزیت‌های کشور آلمان، امکان تحصیل رایگان و یا تحصیل با شهریه بسیار کم است که سبب می‌شود دانشجویان زیادی از سراسر جهان، جذب تحصیل در این کشور ‌شوند. دانشگاه‌های آلمان، بالاتر از استانداردهای جهانی آموزش عالی بوده و مدارک آلمان، مورد تایید کارفرمایان در سراسر دنیا هستند. علاوه بر این، اجازه اقامت دانشجویی آلمان به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ویزا در کل منطقه شنگن سفر کنید. لازم است بدانید که چنانچه متاهل هستید، می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود، ویزای همراه بگیرید. علاوه بر این، به همراهان شما اجازه کار در آلمان نیز داده می‌شود.

علاوه بر امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان، اعتبارات علمی‌آن‌ها نیز در سطح بالایی قرار دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند در بازارهای جهانی مشغول به کار شوند. کشور آلمان، عضو شنگن است و دانشگاه‌های ممتازی در سطح جهان دارد. در بسیاری از دانشگاه‌ها، رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و به همین دلیل مدارک این دانشگاه‌ها در سطح بین‌الملل، معتبر است. در بین دانشگاه‌های برتر آلمان، دانشگاه فنی مونیخ رتبه‌ ۵۰ جهانی، دانشگاه‌ هایلدبرگ رتبه‌ ۶۳ جهانی و دانشگاه مونیخ رتبه‌ ۶۴ جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

باتوجه به این سطح اعتبار دانشگاه های آلمان نیز مجموعه FG شرایط تحصیل در برخی از رشته های علوم کاربردی را نیز برای متقاضیان و واجدین شرایط مهیا کرده است.

سه دانشچوی خوشحال در لباس فارغ التحصیلی

در بسیاری از رشته‌ها افراد می‌توانند کار و تحصیل را کنار هم انتخاب کنند. پرستاران نیز از این قانون مستثنا نیستند و می‌توانند همزمان به کار و تحصیل مشغول باشند.

 بسیاری از پرستاران تمایل دارند بدون ترک شغل خود، مدارک تحصیلی کسب کنند. یک دوره پاره وقت، این امکان را فراهم می‌کند تا شما کار عادی خود را به عنوان پرستار انجام دهید و در زمان باقیمانده در کلاس‌ها در دانشگاه، کالج و یا آکادمی شرکت کنید. هدف، اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

حال، حتما این سوالات برای شما به‌وجود خواهد آمد:

  • چه نوع تحصیلات پاره وقت وجود دارد؟
  • الزامات آن چیست؟
  • هزینه آن به چه صورت است؟
  • مزایا و معایب مدرک پرستاری نیمه وقت چیست؟

اساساً ، هر مدرکی که در کنار کار خود اخذ می‌کنید، یک مدرک پاره وقت محسوب می‌شود. مدلهای مختلفی وجود دارد و بسته به اینکه در تحصیل چه چیزی برای شما مهم است و چگونه می‌خواهید آن را علاوه بر کار پرستاری سازماندهی کنید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

سیستم آموزش از راه دور، کمترین زمانی است که می‌بایست در کلاس شرکت کنید. شما عمدتا به‌صورت آنلاین و با سیستم خودآموز، آموزش می‌بینید و تعداد کمی کلاس حضوری دارید یا اصلا ندارید. مطالب آموزشی عمدتا آنلاین ارائه می‌شوند و اکثر دانشگاهها همه محتواهای مربوط ، سمینارها و دیگر موارد را برای اساتید و دانشجویان دیگر را در یک پلتفرم آنلاین ارائه می‌دهند.

 در برخی از برنامه‌های آموزش از راه دور، حتی امتحانات را نیز آنلاین انجام می‌شوند. در سیستم آموزش از راه دور شما می‌توانید با سرعت دلخواه خود یاد بگیرید و مستقل از موقعیت مکانی باشید. با این حال ،اگر می خواهید سریع جلو بروید، باید حدود 20 ساعت در هفته برای آن وقت بگذارید.

اگر تمایل دارید آموزش پرستاری خود را از ابتدا با مدرک قبلی خود تطبیق دهید ،می‌توانید یک برنامه دوگانه کار و آموزش را که با یکدیگر ادغام شده‌اند انتخاب کنید. در اینجا تحصیل و کارآموزی خود را همزمان با کار آغاز می کنید. دوره های علمی در دانشگاه برگزار می‌شود و دانش عملی برای حرفه پرستاری در یک مدرسه حرفه ای به شما آموزش داده می شود و در دوره کارآموزی، شما آموخته‌های خود را به صورت عملی انجام می‌دهید. در این حالت بیمارستان ، دانشگاه یا موسسه آموزشی باید همکاری مشترک با یکدیگر داشته باشند.

 شما آموزش و تحصیلات خود را پس از سه سال با انجام امتحانات مربوط به عنوان پرستار، پرستار سالمندان و یا پرستار کودک، و با اخذ پایان‌نامه کارشناسی و مدرک مربوط به پایان خواهید رساند.

 اگر قبلاً دوره کارآموزی را گذرانده باشید ، می توانید تنها برنامه تحصیلی را به مرکز آموزش خود پیشنهاد دهید.

در این شکل از تحصیل  نیمه وقت ، معمولاً دروس، در زمان عصر و آخر هفته برگزار می‌شود.

 به عنوان مثال ، می‌توانید چندین روز در طول هفته بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 9 شب و شنبه از صبح تا بعد از ظهر در کلاس‌ها شرکت کنید. امتحانات مربوطه نیز در همین زمانهای ذکر شده برگزار می‌شود و در وقت آزاد خود می‌توانید روی ارائه ها و مقاله‌های ترم کار می‌کنید.

فرصت‌هایی برای مطالعه در عصر یا آخر هفته وجود دارد ، که در آن تعطیلات آخر هفته معمولاً شامل جمعه می‌شود. از آنجا که شما اغلب در شیفت‌های پرستاری نیز کار می کنید ، توصیه می‌شود قبلاً با کارفرمای خود در این خصوص هماهنگی لازم را انجام دهید.

مطالعات پاره وقت عمدتا برای پرستارانی است که پاره وقت نیز کار می کنند. شما اساساً در این زمینه برای تحصیل تمام وقت اقدام می‌کنید و سپس برای تمدید زمان تحصیل خود اقدام می‌نمایید.

در طول ترم شما مجاز هستید تنها نصف واحدهای درسی ترم کامل را بردارید و بر این اساس ، برای فارغ التحصیلی حداقل به دو برابر زمان عادی نیاز خواهید داشت. تحصیل پرستاری نیمه وقت در هر دانشگاهی امکان پذیر نیست.

هنگام تحصیل، نسبتاً انعطاف پذیر نیستید ، زیرا مانند سایر دانشجویان ، شما باید در زمانهای مشخص در کلاس ها شرکت کنید. تطبیق کار خود با این نوع تحصیل یک چالش بزرگ است.

مجموعه مهاجرتی FG Personalservice علاوه بر اقامت کادر درمان و رشته‌های مهندسی، امکان شرکت در دوره‌های تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته‌های علوم کاربردی را نیز فراهم نموده است.

لیست رشته‌های تحصیلی علوم کاربری

error: Content is protected !!