مهاجرت کاری به آلمان

پزشک زن و مرد در بیمارستان با ماسک بر دهان

گروه پزشکی

 کلیه گروه‌های پزشکی عمومی و متخصصین می‌توانند با گذراندن برخی مراحل و داشتن چند شرط اساسی من جمله تسلط به زبان آلمانی جهت اشتغال و مهاجرت کاری به آلمان به همراه کلیه اعضای خانواده خود اقدام کنند.

در حالت عادی یک پزشک برای کار یا اخذ تخصص می‌تواند با داشتن مدرک زبان حداقل B2 آلمان شروع به اقدام پروسه مهاجرت خود کند که در این حالت حدودا برای گذراندن کل پروسه حداقل بالای یک سال زمان برای انجام مراحل و انتظار برای دریافت اقامت اولیه خود لازم خواهد داشت.

شرکت FG با توجه به امکان‌سنجی و داشتن شرایط حداقلی این افراد می‌تواند در شرایطی منحصر بفرد بازدهی پروسه این گروه را تا حد زیادی از لحاظ زمانی و پیشرفت پروژه به حداکثر برساند.

جهت بررسی شرایط فردی خود می‌توانید با ارسال رزومه خودتان از گروه ما مشاوره دریافت کنید.

گروه پیراپزشکی

گروه پیراپزشکی شامل فارغ التحصیلان حوزه پرستاری، رشته‌های توانبخشی، بهیار، مامایی، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، رادیوتراپی و رادیولوژی و برخی دیگر می‌باشد. عموما سطح تحصیلات مورد نیاز برای این گروه ازمقطع کاردانی به بالا ضروری است.

در نظر داشته باشید به دلیل تفاوت شرایط افراد امکان ارائه شرایط به صورت کلی وجود ندارد و بهتر است با ارسال رزومه برای دریافت مشاوره رایگان اقدام کنید.

 شرایط متقاضیان پس از انجام ارزیابی دقیق در آلمان برای انتخاب بهترین گزینه بحث و تبادل نظر خواهد شد. اما به این نکته توجه داشته باشید که داشتن مدرک و تسلط به زبان آلمانی حداقل B1 امری اجتناب ناپذیر است.

تمامی مدارک تحصیلی این گروه از متقاضیان هم باید ارزیابی و معادلسازی برای آن انجام پذیرد. 

کلاه ایمنی کار و نقشه معماری و عمران بر روی میز

گروه مهندسی

گروه مهندسین با داشتن اندکی تفاوت در میزان حقوق و شرایط اقامتی خود در یکی از دسته‌های جستجوی کار و یا دستیابی به ویزای جاب آفر یا همان ویزای کاری و یا بلوکارت قرار می‌گیرند، ویزای جستجوی کار در آلمان در صورت گذشت زمان ویزا و همینطور عدم دستیابی به قرارداد کاری متأسفانه در شرایطی مانند ارائه درخواست‌های انجام مصاحبه و ارائه جواب مثبت شرکتها قابل تمدید کوتاه مدت خواهد بود و پس از آن در صورت عدم دستیابی به شغل منجربه بازگشت متقاضی خواهد شد.

به عنوان گروهی که در این رشته هر روز با این موضوعات در ارتباط هستیم و شرایط مختلف را بررسی می‌کنیم و با توجه به هزینه و زمانی که این افراد در این مدت 6 ماه صرف می‌کنند راه بهتری را به آنها برای دستیابی به قرارداد کاری در نظر گرفته‌ایم. در آلمان با توجه به نیاز این کشور در سال 2020 در صدر این جدول رشته IT و خصوصا برنامه‌نویسی تحت وب و دیگر رشته‌های مرتبط مورد توجه قرار گرفته و پس از آن مهندسی مکانیک و الکترونیک در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

با توجه به نیاز مبرم دانش مطلوب زبان آلمانی در کلیه رشته‌ها در این قاعده یک استثنا وجود دارد و آن هم رشته‌های وابسته با مهندسی نرم‌افزار و یا سخت‌افزار می‌باشد، با توجه به اینکه این رشته‌ها از نظر فنی دارای زبان مخصوص برنامه نویسی و فنی می‌باشند نیاز آنها به سطح زبان تغییر می‌کند وهمین موضوع در موفقیت شغلی فارغ التحصیلان این رشته با زبان آلمانی ‌بی تاثیر نخواهد بود.

به عنوان توضیحات تکمیلی باید ذکر کنیم که صحبت قبلی تنها درخصوص رشته کامپیوتر بوده و متاسفانه بقیه رشته‌ها شانس بالایی برای کار در آلمان با زبان انگلیسی نخواهند داشت، متاسفانه برخی افراد با داشتن اطلاعات و مشاوره غلط وارد راه پرریسکی شده که گاهی اوقات به عدم موفقیت آنها منجر می‌شود.

برای آگاهی از وضعیت رشته و کاریابی خود با ارسال رزومه‌تان برای دریافت مشاوره دقیق و آگاهی از شرایط کامل با ما در ارتباط باشید. با توجه به دریافت رزومه و شرایط موجود برای اشتغال آنها پس از بررسی دقیق و انجام مشاوره بهترین گزینه ارائه داده خواهد شد.

دانش زبان آلمانی و داشتن مدرک از نکات اساسی و مهم جهت ورود به جامعه کاری آلمان و دریافت ویزا از سفارت آلمان خواهد بود.

مشاغل دیگر

از آنجایی که رشته‌های تحصیلی دانشگاهی طیف وسیعی را در بر دارند از ذکر همه رشته‌ها و بازار کار آنها در آلمان خودداری کرده‌ایم اما اگر علاقه‌مند به کار در رشته تحصیلیتان هستید می‌توانید با مشاورین ما تماس گرفته و از بازار کار جامعه آلمان باخبر شوید، همکاران ما می‌توانند با بررسی شرایط تحصیلی و کاری شما اطلاعات مکفی را برای ارزیابی در اختیار شما قراردهند.

به عنوان اطلاعات تکمیلی می‌توان گفت در اتحادیه اروپا به‌خصوص کشور آلمان توجه ویژه‌ای به مطابقت رشته تحصیلی شما و سابقه کار شما می‌شود، برای مثال اگر شخصی دارای تحصیلات در حوزه گردشگری و یا مارکتینگ باشد، می‌بایست درهمان رشته مرتبط با تحصیلات خود سابقه کاری داشته و در غیر اینصورت نمی‌توان سابقه کار را برای فرد محاسبه کرد.

شرط تسلط به زبان آلمانی در اینجا بیش از تمامی بخش‌های دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که هریک از مشاغل نیاز به ایجاد برقرار ارتباط کلامی مناسب در درون سازمان و با مشتریان دارند.

error: Content is protected !!